Concertul de Anul Nou al Orchestrei Filarmonice de la Viena

IntroductionFrom Vienna: The New Year’s Celebration 2009.Concertul de Anul Nou (germană Das Neujahrskonzert der Wiener Philharmoniker) al Orchestrei Filarmonice de la Viena este un concert ce are loc în fiecare an în dimineaţa zilei de 1 ianuarie la Viena în Austria. Este televizat în jurul lumii la o audienţă estimată de aproximativ 1 miliard de telespectatori în 44 de ţări. Muzica este în principal cea a familiei Strauss(Johann Strauss I, Johann Strauss II, Josef Strauss şi Eduard Strauss). Florile care decorează sala de concert Wiener Musikverein sunt donate anual de către oraşul San Remo din Italia.
Concertul se termină totdeauna cu o serie de bis-uri după programul principal. Apoi muzicienii urează în cor audienţei un an nou fericit şi încheie concertul cu Valsul Dunărea Albastră al lui Johann Strauss II urmat de Marşul lui Radetzky. În timpul acestei ultime piese, audienţa aplaudă în ritmul melodiei iar dirijorul se întoarce să dirijeze audienţa în locul orchestrei. O schimbare faţă de organizarea tradiţională a sfârşitului concertului în perioada recentă a avut loc cu ocazia concertului in 20005 dirijat de Lorin Maazel, când programul s-a terminat cu valsul ‘Dunărea Albastră’ în semn de respect faţă de victimele Cutremurului din Oceanul Indian din 2004.

Primul concert a avut loc în 1939 (pe 31 decembrie al acelui an) şi a fost dirijat de Clemens Krauss. În 2006, nu pentru prima dată în istoria concertului de anul nou, a fost interpretată o partitură de Mozart: uvertura Nuntei lui Figaro.

Concertul este difuzat în direct din 1959 de către ORF – televiziunea de stat austriacă şi preluat de către reţeaua Eurovision. În Statele Unite concertul a fost difuzat câţiva ani de către postul PBS. Din 2006 o serie de state africane (Botswana, Lesotho, Malawi, Mozambic, Namibia, Swaziland, Zambia şi Zimbabwe) precum şi din America Latină (Ecuador şi Bolivia) au început să transmită spectacolul.
Concertul de Anul Nou va fi transmis de TVR 1 in 1 ianuarie la ora  12:15 .

La mulţi ani TVR!la aniversarea celor 52 de ani. Bun venit TVR INFO!

15 Responses to Concertul de Anul Nou al Orchestrei Filarmonice de la Viena

  1. CELLA spune:

    nu ştiu alţii … cum fac ;) dar la noi în familie momentul acestui concert este o tradiţie anuală de la care nu ne-am abătut în nici un an
    aşa că …

    bucuraţi-vă sufletele … avem atîta nevoie de mici bucurii
    stă în puterea noastră să ni le facem , primind … din ce ni se oferă cu atîta bucurie

  2. Draga CELLA,inca din epoca de aur,concertul de Anul nou al Filarmonicii din Viena ne bucura sufletele.In adolescenta asteptam cu nerabdare ziua de 1 ianuarie cu sororile,prietenele si mama,chiar si tatei ii placea.Il stiam si pe dirijor,imi amintesc ca Herbert von Karajan dirija acele concerte,imi placea si Sergiu Celibidache,mai ales tatalui meu.Stiam mai multe despre acel eveniment de Anul Nou din revistele pe care le primea mama din Viena.Stiam ca biletele erau rezervate cu mult timp inainte.
    Mi-e jena sa spun asta,dar in ultimii ani am vazut doar franturi din acel concert,de exemplu azi am vazut doar inceputul.
    Multumesc pentru Rapsodia Romana.Sa-ti arat ce am gasit eu in calatoria meade Anul Nou prin lume.

    As vrea sa pun acest banner in sectiunea laterala a paginii mele,dar nu gasesc codul.

  3. CELLA spune:

    sunt sigură că o să-i găseşti un locşor , binemerită
    eu am încurcat , puţin , link-ul :D … acela era unul de suflet ( pentru mine ) şi rămîne aşa . îl “împart” cu oameni care-mi ating sufletul
    voiam să pun asta

    oricum … este binevenită oricare … îmi plac oricum iar concertul a foat minunat
    nouă ne marchzează 1-ul fiecărui an

  4. CELLA,mi-ai facut o mare bucurie ca ai “gresit” link-ul acela de suflet.pentru ca exista oameni ca tine si ceilalti prieteni ai mei incerc sa-mi dau silinta cat pot de bine pentru ca blogurile mele sa fie primitoare si sa va faca placere sa ma vizitati.
    ma mai laud si eu uneori :).
    Nici nu mai stiu cati ani au trecut de cand Concertul de Anul nou al Filarmonicii vieneze a intrat in viata noastra.
    Poate ca cei care spun ca s-au saturat de aceleasi si aceleasi melodii de Anul Nou ar trebui sa citeasca istoria acestui concert.Spune,ai putea sa-ti inchipui Concertul fara Marsul lui Radetky la final? :)

  5. CELLA spune:

    Nuuuuuuuuuuuu :lol: … eu , NU !

  6. CELLA,am ceva pentru tine de la Filarmonica din Viena.
    Vienna New Years Day concert 2009 – Johann Strauss, Radetzky Marsch / March

  7. CELLA spune:

    MULŢUMESC !!!
    preferatua mea , ever , este
    :lol:

  8. Si eu iti multumesc.
    Imi amintesc de Herbert von Karajan,el dirija in fiecare an.Dupa ce a murit si a venit alt dirijor,desi muzica era minunata,noi ii simteam lipsa celui disparut.Avea un farmec aparte.

  9. iulica spune:

    Gabi,conflictul din Georgia a fost fabricat in Austria cu colaborare romaneasca(nu stiu dac din prostie sau intentionat-la Basescu cel putin sint sigura ca din prostie).Conflictul din Gaza e tot in Austria fabricat,iar criza econonomica nu are nici-o legatura cu partiile de schi din Austria.Astea sint nascociri.
    Fericiti cei ce nu mai sint.

  10. Iulica,poate ca asa e,stiu si eu ca Romania si-a bagat nasul in conflictul din Georgia.
    In ceea ce priveste razboiul din gaza nu inteleg de ce trebuie ucisi si oameni nevinovati.Am inteles ca Hamas-ul e tinta,de ce nu sunt evacuati civilii de acolo?Se doreste asta?
    Habar n-am ce-i cu partiile de schi din Austria.Stiu ca multi romani merg acolo in concediu.
    Iti doresc duminica placuta.Acum plec de la calculator,nu ma simt prea bine si n-am chef sa dau coltul,inca nu e timpul. :(

  11. papa spune:

    Gabi, mare greseala din partea ta ca te lasi antrenata in jocuri periculoase.
    scheisse modelino…
    scheisse gabi…
    scheisse zefir…
    scheisse cezar…
    sinteti cretini …de-a binelea

  12. Iulica,iti multumesc,dar am trecut de mult de perioada cand ma lasam antrenata in jocuri periculoase cum le zici tu.
    Eu doar ma bucur sa vad ca nu a disparut romantismul in ziua de azi si le doresc acelor tineri sa fie fericiti.

  13. IVAN spune:

    AM URMARIT CONCERTUL IMPREUNA CU FAMILIA SI INCA ODATA AU REUSIT SA MA FASCINEZE. EXTRAORDINAR, MAGNIFIC, SUPERB. MULTUMIM TELEVIZIUNII PUBLICE PENTRU TRANSMISIE. LA MULTI ANI! IL ASTEPT PE CEL DE LA ANUL

  14. Si noi am urmarit concertul ca in fiecare an (cu cateva exceptii) si il asteptam cu nerabdare intotdeauna.Ma bucur ca e transmis pe TVR si prefer emisiunile lor de cultura si nu numai.Sunt de calitate deosebita,la fel si filmele.
    Va multumesc pentru mesaj si va doresc La multi ani!

  15. Das hast Du Dir ja wohl kaum alleine ausgedacht, oder? Holla die Waldfee!

Lasă un răspuns

Follow

Get every new post delivered to your Inbox.

Join 56 other followers