Aurora Boreala

http://commons.wikimedia.org/wiki/Category:Polar_aurora

Stiati ca primăvara este sezonul Aurorei Boreale?Din motive neînţelese pe deplin de oamenii de ştiinţă, în săptămânile din jurul echinocţiului apar frecvent luminile nordice.

Cum este posibil ca aurora să apară mai mult într-un sezon decât în altul?
“Sunt multe probleme pe care nu le înţelegem legate de auroră” spune fizicianul Vassilis Angelopoulos de la UCLA, potrivit ScienceDaily. De exemplu “Arurorele erup fără nici un fel de avertizare cu o intensitate surprinzătoare. Numim aceste evenimente ‘sub-furtuni’, şi sunt un mare mister.” Ce declanşează aceste erupţii? Unde este înmagazinată energia acestor sub-furtuni? (trebuie să se adune undeva in aşteptarea declanşării). Si binenţeles, de ce primăvara?

Raspunsuri gasiti aici.

Din Wikipedia:Aurora polară este un fenomen optic ce constă într-o strălucire intensă observată pe cerul nocturn în regiunile din proximitatea zonelor polare, ca rezultat al impactului particulelor de vânt solar în câmpul magnetic terestru. Când apare în emisfera nordică, fenomenul e cunoscut sub numele de aurora boreală, termen folosit iniţial de Galileo Galilei, cu referire la zeiţa romană a zorilor, Aurora, şi la titanul care reprezenta vânturile, Boreas. Apare în mod normal în intervalele septembrie-octombrie şi martie-aprilie. În emisfera sudică, fenomenul poartă numele de auroră australă, după James Cook, o referinţă directă la faptul că apare în sud.

Fenomenul nu este exclusiv terestru, fiind observat şi pe alte planete din sistemul solar, precum Jupiter, Saturn, Marte şi Venus. Totodată, fenomenul este de origine naturală, deşi poate fi reprodus artificial prin explozii nucleare sau în laborator.

Un filmulet cu aurora boreala de la Maria.

16 Responses to Aurora Boreala

  1. Vania says:

    Ar fi o explicaţie pentru Aurora Boreală, dar prefer să n-o expun public…

  2. Gina says:

    Despre semnificatiile stiintifice vreau sa ma documentez, despre partea estetica, ..o minune!
    Si tu, Gabi, ca aduci asemenea vesti!

  3. Gina says:

    @Vania, pacat!
    macar intr-o metafora!

  4. E chiar asa de secret?
    De fapt,nici nu trebuie sa avem raspunsuri la toate intrebarile.

  5. Gina,nu am inteles mare lucru din explicatiile stiintifice…nici nu conteaza.
    E un fenomen care se intampla in aceleasi perioade,an de an,de milioane de ani.mai multe ar putea spune cei care locuiesc in acele zone in care apare aurora.

    Iti multumesc,Gina.Eu doar am selectat acest articol din cele cateva din newsletterul primit. 🙂

  6. Sunt de acord cu tine,Gina.
    Vrem macar o metafora de la Vania. 🙂

  7. octavpelin says:

    Superbe aceste fotografii cu aurora boreala,esti geniala,nici nu stiam ca ea vesteste primavara,o zi frumoasa! 🙂

  8. Maria says:

    Mai intai „Hristos a inviat!”
    Iertare ca nu am mai venit pe la tine.
    Minunat si fascinant articolul tau Imi place aurora boreala.Cine stie,poate ca intr-o zi voi avea ocazia sa o vad pe viu .

    Te imbratisez cu mult drag.

  9. Credeai ca eu stiam asa ceva despre aurora boreala?Cu ocazia asta am aflat si eu.
    Pozele imi plac si a trebuit sa selectez ca sa nu le pun chiar pe toate. 🙂
    O zi minunata!

  10. Adevarat a inviat!
    Maria te-am mai cautat de cateva ori,dar a aparut un mesaj si am renuntat.Stiam ca ai multe pe cap si n-am vrut sa te deranjez.
    Iti multumesc pentru cuvintele tale frumoase si sper sa ti se indeplineasca visul si sa vezi pe viu aurora!
    Si pentru filmulet iti multumesc,il voi adauga in articol.
    O primavara minunata,te pup!

  11. aniNim700 says:

    imi place ! haioasa…! I love Aurola Boreala !

  12. aniNim700 says:

    yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

  13. Si noua ne place! 🙂

  14. ayla01 says:

    I mi place aurora boreala.Sper sa ajung si eu sa o vad real!

  15. Ayla, precis vei ajunge acolo si vei vedea acest fenomen minunat.Poate vei face si poze si ni le arati si noua.

Lasă un comentariu