14 mai 1981: Primul zbor al unui român în spaţiul cosmic

14 mai 1981: Primul zbor al unui român în spaţiul cosmic, Dumitru Prunariu, cu nava Soiuz–40. Zborul a durat 7 zile, 20 de ore şi 42 de minute, activitatea spaţială desfăşurându–se la bordul staţiei orbitale „Saliut 6″.

Dumitru Dorin Prunariu, primul cosmonaut român, s-a nascut in 27 septembrie 1952, la Braşov. La 14 mai 1981 a devenit primul şi singurul român care a zburat vreodată în spaţiul cosmic. A participat la misiunea Soiuz 40, din cadrul programului spaţial „Intercosmos” şi a petrecut în spaţiu 7 zile, 20 de ore şi 42 de minute. Este de profesie inginer aeronautic. A fost pe rând ofiţer inginer în cadrul Comandamentului Aviaţiei Militare, şef al aviaţiei civile române, preşedinte al Agenţiei Spaţiale Române, fost ambasador al României în Federaţia Rusă, Preşedintele Consiliului de ne-militarizare a spaţiului cosmic din cadrul ONU. În prezent are gradul de general maior (cu 2 stele) în rezervă.

2 Responses to 14 mai 1981: Primul zbor al unui român în spaţiul cosmic

  1. octavpelin says:

    Gabi,esti geniala ne aduci aminte despre multe lucruri pe care noi le-am uitat!,o zi frumoasa! 🙂

  2. Tavi,ieri am ajuns acasa din calatoria mea si n-am rezistat ispitei sa ma uit pe calendarul zilei.Asa mi-am adus aminte de acest eveniment! 🙂
    O seara linistita!

Lasă un răspuns

