Ploaie de stele căzătoare în perioada 11 – 13 august

PerseideFallingStarsPerseide

O ploaie de stele căzătoare (Perseidele), vizibilă şi din România, poate fi observată în perioada 11 – 13 august, punctul maxim de vizibilitate fiind atins în noaptea de miercuri spre joi.

Potrivit reprezentanţilor Observatorului Astronomic „Amiral Vasile Urseanu” din Bucureşti, ploaia de stele va atinge punctul maxim de vizibilitate în noaptea de 12 spre 13 august , putând fi observată doar din afara oraşului.

Astfel, aceştia recomandă amatorilor ca ploaia de stele să fie urmărită după miezul nopţii. Totodată, reprezentanţii Observatorului spun că luna va fi mai strălucitoare în noaptea de miercuri spre joi.

Ca în fiecare vară, Pământul traversează, între 17 iulie şi 24 august, traiectoria unui nor de meteori lăsat în urmă de cometa Swift-Tuttle – nume dat după cercetătorii care au descoperit-o, în 1862, Lewis Swift şi Horace Tuttle. Printr-un efect de perspectivă, meteorii, numiţi Perseide, par să vină toţi din acelaşi punct, situat în constelaţia Perseu, de unde le vine şi numele.

După ce intră în atmosfera terestră, cu o viteză de 59 de kilometri pe secundă, meteorii strălucesc şi se dezintegrează.

Fenomenul poate fi observat cu ochiul liber.

mediafax.ro

Perseide

16 Responses to Ploaie de stele căzătoare în perioada 11 – 13 august

  1. octavpelin says:

    Gabi,o sa urmaresc in aceasta noapte pleiadele,o seara minunata 🙂

  2. Tavi,m-am uitat de cateva ori la cer (de la geamul din bucatarie ) si n-am vazut inca nici o stea cazatoare.Nu e prea senin cerul.Acum ma grabesc cu raspunsurile la mesaje si trec din nou la geam,poate ies afar langa bloc.
    O noapte frumoasa!

  3. soso says:

    am vazut o stea sunt din hunedoara

  4. al3 says:

    Si eu am vazut 3 Stele…Cam innorat da meie..;)).Pana la 5 dimineatza de pot vedea pe ceru` senin:p

  5. Am vazut si eu doua stele foarte bine.Tot din Hunedoara sunt.

  6. Doua stele am vazut si eu .Poate trei,nu sunt sigura fiindca era cam innorat.Nu am stat pana dimineata.Oricum,am vazut o ploaie de stele acum cativa ani…din spatele blocului in care locuim.

  7. iulica says:

    la medicina in viena vor putea sa studieze si persoanele cu handicap.de studiat vor studia poate ani fara sir dar nu vor profesa niciodata.
    contactul meu cu dr.dumitrescu,cu cezar si realitatea tv mi-a distrus viata.nu mai vrea sa studiez pentru ca nu mai am putere pentru asta,nu mai am bani si nu mai am placere.nu vreau nici sa fac copii si nu doresc nici altora sanatate si noroc.

  8. iulica says:

    CE NU VREAU

    nu vrea sex

    nu vreau iubire

    nu vreau sa slabesc
    nu vreau un amant
    nu vrea sa ma marit

    nu vreau un prieten

    nu vreau sa slabesc

    nu vrea sa fac copii

    pe spital e atasata o placuta cu ziua mea de nastere.

    ––––––––––––––––––––––––-

    voiam numai sa-mi termin lucrul inceput.

  9. Irina Maxim says:

    Am iesit si eu cu un grup de prieteni pe un deal din apropiere sa fim departe de poluare si lumina orasului. Am intins paturile in miez de noapte pe iarba si ne-am intins pe spate pentru doua ore pentru a vedea spectacolul.

    Si chiar a meritat. O sa incerc sa fac in fiecare an treaba asta. E superb.

  10. Ma bucur sa aud ca tineretul chiar e interesat de spectacolul feeric al ploii de stele.Eu m-am uitat doar de pe geamul din bucatarie si fiindca cerul era destul de innorat n-am vazut decat doua stele cazatoare…sigur,poate trei.
    Sa nu uiti:11 august in fiecare an.

  11. Irina Maxim says:

    Eu ma bucur si mai tare ca sunt inclusa in categoria „tineret” 😀

    N-o sa uit. E ziua de nastere a unui prieten bun pe 11 august, asa ca in fiecare an de acum o sa o sarbatorim pe dealuri intunecate. Doar cer senin sa fie!

  12. iulica says:

    astea sint tactici de mobbing.prof. wiener,michaela bitschnau,fetele de la clubul de homeopatie .psiholoaga dr. guth au cumparat-o pe aceasta ana care-si mai zice si alice sa ma haituiasca pentru a ma indeparta din facultate.cu datele furnizate de prof wiene care ma pandeste in fiecare zi isi face aceasta ana filmuletele pe protv

    invidia, rautatea,si in plus placerea sadica de a haituii strainii.

  13. iulica says:

    la noi in sala de curs e mereu lipsa de locuri si s-a creat obisnuinta ca cel care vine mai devreme sa rezerve pentru prieteni. odata am venit mai tarziu si nu am vrut sa respect rezervarea. am spus ca si eu am invatat pentru scaunul meu si nu vrea sa stau pe scara.

    asta le-a suparat pe furnici foarte tare. o colega Lucia m-a urmarit in sala de calculator sa ma spineze si sa-mi fure parola de la mail.
    de craciun au scris rectorului si s-au plans si teroarea a inceput.au pus totul in functiune de pa partid ,politie,si ministerul de interne ca sa ma termine si asta numai pentru ca am vrut sa stau in banca si nu pe scari.

  14. iulica says:

    pentru ca am scris aici despre problemele mele,cei de la öh,au venit azi noapte intre 1 si 2 ,erau beti si purtau discutii in fata geamului meu.mi-au luat bicicleta din curte si s-au plimbat in asteptarea unei reactii din partea mea care s-ar fi soldat cu chemarea politiei si pe fondul noptii era posibil ca eu sa fiu arestata si nu ei.

    oameni,ca adrian nastase care au cochetat cu dracula si cu vampirismul ar trebui sa nu mai aiba voie sa calce intr-o biserica pentru ca murdaresc tot ce ating.

    el l-a trezit pe dracula.el sa traiasca ce el .

  15. iulica says:

    am o fosta cunostinta care a vizitat parisul cu foarte putini bani. la intoarcere n-a mai trecut pe la mine pentru ca era incarcat de cadouri pentru altele.

  16. Si eu ma bucur ca m-ai vizitat!Poate ca nu esti foarte tanara ca varsta,dar esti tanara la suflet si asta e important!
    Ii urez prietenului tau La multi ani,chiar daca cu cateva zile intarziere!Cua atat mai mult vei tine minte ca 11 august e si ziua prietenului si ploaia de stele! 🙂
    Duminica frumoasa!

Lasă un răspuns

