Stiati ca Uranus a fost descoperita in 13 martie 1781 de astronomul englez Sir William Herschel?

William Herschel, astronom englez care a descoperit planeta Uranus

In 13 martie 1781, astronomul englez Sir William Herschel a descoperit planeta Georgium Sidus, cunoscută ulterior sub denumirea de Uranus.

Sir Friedrich Wilhelm (ulterior William) Herschel (15 noiembrie 1738 Hanovra-25 august 1822 Slough lângă Windsor) a fost un muzician şi astronom german. La vârsta de 14 de ani intră în rândurile gardei hannoveriene ca oboist, Principatul Hanovra în acel timp făcând parte din monahia engleză. În 1757 pleacă în Anglia, unde va activa ca muzician în Leeds, din 1765 fiind organist în Halifax şi din 1766 în Bath. Din 1771 este mebru în Societatea Regală (Royal Society). Ocupându-se de studii de teorie muzicală, Herschel ajunge de la matematică la studii astronomice şi optice. Îşi construieşte un tip nou de telescop, cu ajutorul căruia reuşeşte să descopere la 13 martie 1781 planeta Uranus. În consecinţă devine celebru şi regele George al III-lea îl numeşte astronom la curtea lui.  A descoperit mişcarea sistemului solar în spaţiu şi în 1783 a determinat direcţia acestei mişcări (Catalog de stele). La 11 ianuarie 1787 descoperă doi sateliţi ai planetei Uranus (Titania şi Oberon), iar în 1789 doi sateliţi ai planetei Saturn (Mimas şi Enceladus). În 1800 descoperă radiaţiile infraroşii.

Uranus este a şaptea planetă de la Soare şi a treia că mărime (după diametru). Uranus este mai mare ca diametru însă mai mică sub aspectul masei decât Neptun.

Uranus este de 2 ori mai mic decât Saturn, dar de 5 ori mai mare decât Terra (Pământul). Este înconjurat de inele întunecate şi are 15 sateliţi.

Uranus a fost vizitată doar de o navă, Voyager 2 pe 24 ianuarie 1986.

Uranus va fi vizitata si de Gina, Theodora, Vania, Tavi, Daurel, Flavius si cei care trec pe aici.Fiindca-i invit/pinguiesc.

14 Responses to Stiati ca Uranus a fost descoperita in 13 martie 1781 de astronomul englez Sir William Herschel?

  1. daurel says:

    Sunt surprins mereu de sistemul meritocratic englezesc; cred ca este mai just decast cel american, unde inventatorii devin miliardari; parca LORD suna mai bine…

  2. Vania says:

    Am vizitat Uranus…

  3. Mie-mi place sa aflu despre descoperiri! 🙂
    In rest,nu ma prea pricep la stiinte.
    Sir sau Lord…imi suna la fel de englezeste!

  4. Multumesc.
    Inseamna ca in afara de Voyager 2,mai suntem cativa care am vizitat Uranus! 🙂
    A vizitat-o si Natasa?

  5. gina incerta says:

    Gabi, astazi chiar ca sunt cu capu’-n nori!

    Invitatia ta m-a luat pe nepregatite, dar cand am vazut’ echipajul’, mi-am luat zborul!!!

    Sper ca vii si tu!!

  6. octavpelin says:

    Gabi,chiar ca nu stiam cine a descoperit planeta Uranuss,geniala postarea,un weekend minunat 🙂
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

  7. Pingback: Democratie fara critica nu se poate « Hai ca se poate!

  8. CELLA says:

    ce bine de noi, ştim cine „ne guvernează” 😀

  9. theodora0303 says:

    Si eu m vizitat Uranus. 🙂

  10. Pingback: Mirozna văduvei vopsite – 10 « Ioan Usca

  11. Gina,sper ca ti-a placut zborul si Uranus!
    Am fost si eu acolo in recunoastere.mai merg si altadata!
    O duminica frumoasa!

  12. Tavi,n-am stiut nici eu!Nici cine si nici cand a fost descoperita! 🙂
    Imi plac descoperirile!
    P.S.Multumesc.

  13. Cred ca e planeta zodiei mele,daca nu ma insel!
    CELLA,bine ai venit si tu pe Uranus! 🙂

  14. Inseamna ca suntem destul de multi vizitatori ai planetei! 🙂

Lasă un răspuns

