8 aprilie, Ziua Internationala a Romilor

Drapelul oficial al romilor propus în 1971 la primul Congres Mondial al Romilor. Roata cu spiţe

8 aprilie este Ziua Internationala a Romilor. Ea marcheaza, din punct de vedere istoric, reunirea la nivel international a organizatiilor romilor din lume n cadrul primului Congres Mondial al Romilor, ce a avut loc la Londra, in 1971, data inceperii acestuia devenind apoi Ziua Internationala a Romilor. La acest congres au fost puse bazele Uniunii, s-a adoptat drapelul si imnul international al romilor.

Scurt istoric

(un mic fragment)

Țiganii sunt originari din nord-vestul Indiei şi nord-estul Pakistanului.

Țiganii au migrat în Iran şi în Asia mediteraneană, începând din secolul V, apoi în Imperiul Bizantin în secolul IX, de unde au pătruns în sud-estul şi centrul Europei , ca şi în nordul Africii. În XV au pătruns în Europa apuseană (în special în Peninsula Iberica, iar din secolul XIX în cele doua Americi. Sunt semnalaţi în ţările române în secolul IV fie ca mestesugari liberi (fierari, aurari, rudari, spoitori, căldărari, căntăreţi, etc.) organizaţi în satre, fie ca robi boiereşti, domneşti sau mânăstireşti.

Din blogosfera.

Vania.Stupul VIITheodora.Vreau si eu cu familia mea

13 Responses to 8 aprilie, Ziua Internationala a Romilor

  1. Horia spune:

    Buna seara!
    Utila si interesanta informatia.
    Roata cu spite e simbolul migratiei lor?
    O seara placuta!

  2. Pingback: Serbia nu va recunoaste niciodata Kosovo « Hai ca se poate!

  3. Pingback: Elena Udrea intre promovare turistica si puscarie « Hai ca se poate!

  4. octavpelin spune:

    Gabi,interesanta informatia, deci si rromi au ziua lor internationala?!,o zi insorita🙂
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

  5. Pingback: Stupul VIII « Ioan Usca

  6. Incertitudini spune:

    Gabita, mi-au lipsit noutatile!

    Vii la o cafeluta?

    Nu acum, stiu ca este prea tarziu, maine dimineata!!!

  7. Buna seara!
    Multumesc pentru vizita si mesaj.
    Drapelul rromilor de pretutindeni,roata cu spiţe cred ca e simbolul migratiei lor.
    Acum nu stiu ce simbol ar fi mai potrivit, poate ca vor sa schimbe drapelul.

  8. Da, au si ei.Am aflat anul trecut despre aceasta zi.
    Iti multumesc.

  9. Gina, n-am avut chef de stiri si de-abia mi-am facut.Am adus ceva stiri si te-am vizitat acum in miez de noapte! 🙂
    Noapte buna!

  10. Andreea spune:

    dar de ce au numai romi ziua lor si nu si romani????????????????????

  11. Andreea, se vede ca nu stii cand e Ziua nationala a Romaniei, ca o zi internationala a romanilor n-are cum sa fie.
    Stii cand e?
    Mai bine iti spun eu.Ziua nationala a Romaniei e in 1 Decembrie (Unirea Transilvaniei cu Romania).

  12. constantin iuliana spune:

    Are o replica geniala Moromete pentru intrebari de genul asta !

  13. Nu-mi amintesc ce anume.

Lasă un răspuns

