În noua eră…, În guvernul Groza…, Boi-miniştri… de Păstorel Teodoreanu

Din Craiova pân’ la Iaşi

Din Craiova pân’la Iaşi
Se resimte lipsa sării,
Fi’ndcă cei mai mulţi ocnaşi
Au ajuns la cârma ţării.

Epigramă pentru Marx, Engels, Lenin – Stalin – Ana Pauker

Două bărbi, o ţăcălie,
O mustaţă fumurie
Şi o „gaură” pustie –
Vai de biata Românie!

Boi-miniştri…

Caligula Imperator
A făcut din cal, senator,
Comuniştii, mai siniştri,
Au făcut din boi, miniştri…

Dilemă

L-a pus Destinul lui stupid
Într-o dilemă de infern:
Ori partid, fără guvern,
Ori guvern, fără partid.

În guvernul Groza…

În guvernul Groza, cel de concentrare,
S-au primit trei membri pentru completare,
Însă, ca să fie-un cabinet etern,
Îmi bag şi eu membrul în acest guvern.

Zece membri de partid

Zece membri de partid
Visau viaţă nouă
Unul a vorbit în vis,
Şi-au rămas doar nouă.

Nouă membri de partid
De marxism s-au copt!
Unul s-a răscopt din ei,
Şi-au rămas doar opt!

Opt membri de partid
Au trecut la fapte …
Unul a trecut la Tito!
Şi-au rămas doar şapte!

Şapte membri de partid
Fac afaceri grase,
Unul a intrat la zdup
Şi-au rămas doar şase!

Şase membri de partid
Au strigat lozinci,
Unul a strigat greşit
Şi-au rămas doar cinci!

Cinci membri de partid
Când au fost la teatru,
Unul n-a aplaudat
Şi-au rămas doar patru!

Patru membri de partid
Şi cam toţi evrei,
Unul a plecat în Eretz
Şi-au rămas doar trei!

Trei membri de partid
Vorbeau de război!
Unul a vorbit cam mult,
Şi-au rămas doar doi!

Doi membri de partid
Mândri ca păunul.
Unul a înnebunit,
Şi-a rămas doar unul!

Un membru de partid,
Cel mai lămurit.
A plecat cu Onete-ul
Şi n-a mai venit!

ZERO membri de partid,
Luptă pentru pace.
Că partidul nostru drag
Ştie el ce face!

Să cred

Să cred nu ştiu în care Dumnezeu
Şi cui să mă închin nu am habar,
Dar am crezut şi crede-voi mereu
În Artă, în Moldova şi-n Cotnar.

Măsura prostiei…

În atmosferă electricitatea se măsoară cu ioni –
În omenire, prostia se măsoară cu Zăroni…

În cinstea ta

În cinstea ta, Staline,
M-am aşezat pe vine
Şi ce-am făcut, sub mine,

Să ştii că-i pentru tine…

Contestaţie fiscală

N-am venit
Că am venit;
Am venit
Că n-am venit.

În noua eră…

În noua eră concepută
K. Katz-ii scriu în loc să pută
Iar scriitorii consacraţi

Sunt daţi afară de K. Kaţz-i.

Unui antialcoolic

Oare nu-ţi mai aminteşti,
Vorba din bătrâni lăsată?
Din beţie te trezeşti,
Din prostie niciodată.

sursa

"Păstorel" (Alexandru O.) Teodoreanu

Alexandru O. Teodoreanu (30 iulie 1894-1964), cunoscut şi sub pseudonimul Păstorel, a fost un avocat şi scriitor român, cunoscut epigramist, gurmand şi iubitor de vinuri, membru de seamă al boemei ieşene şi bucureştene. A rămas în literatura română prin epigramele sale. Romanul său cel mai cunoscut este „Hronicul măscăriciului Vălătuc”, pe care criticul literar George Călinescu îl compară cu „Gargantua şi Pantagruel”.

Din blogosfera.

Elisa.Am înţeles

Theodora.Deci este mai bine sa practicam sexul in echipa

Societate.Cartele de hrana

Ioan Usca.Inocentul – XVIII

Gina.de ținut minte

Tavi.DIVERSIUNEA INSOMAR:BASESCU SI BOC ,POLITICIENII IN CARE OAMENII AU CEA MAI PUTINA INCREDERE!!!

10 Responses to În noua eră…, În guvernul Groza…, Boi-miniştri… de Păstorel Teodoreanu

  1. Pingback: Am înţeles « Elisa-gradina mea de vis

  2. Pingback: În noua eră…, În guvernul Groza…, Boi-miniştri… de Păstorel Teodoreanu - Ziarul toateBlogurile.ro

  3. Pingback: Fără pene « Nataşa

  4. daurel says:

    Faine! Mi-au mai luminat fata dupa ce am venit de la dentist.

  5. Pingback: Bancurile si inscrisuri importante… « Daurel’s Blog

  6. octavpelin says:

    Wow esti geniala cu aceasta postare ,o zi faina !
    p.s.ai o dedicatioe muzicala.

  7. Pingback: Cand vor pleca pensionarii si taranii din tara « Hai ca se poate!

  8. Pingback: Inocentul – XIX « Ioan Usca

  9. Multumesc.Mie mi-au luminat noaptea fiindca atunci le-am cules. 🙂
    dentist?Nu stiu daca voi mai ajunge pe acolo desi stau foarte prost cu dintii pe care ii mai am.
    mi-ar trebui o avere si n-o am. 😦

  10. Tavi, multumesc mult.
    Aveam un almanah cu retete si texte de-ale lui, sper sa-l gasesc si sa-l rasfoiesc.
    O noapte linistita!

Lasă un răspuns

