„Ne ducem toţi”, Serghei Esenin

Serghei Esenin

Sunt ultimul poet cu satu-n glas

de Serghei Esenin

Sunt ultimul poet cu satu-n glas,
Podet umil de scânduri în cântare,
Fac liturghia mea de bun ramas,
Mestecenii, cadelnitând frunzare.

Cu flacara de aur, ca un semn,
Îmi ard faclia în trupeasca-mi ceara;
Si ragusit, al lumii ceas de lemn
Mi-o bate pentru cea din urma oara.

Curând veni-va oaspete de fier,
Pe-albastru câmp, poteca o va-nfrânge.
El, lanul de ovaz, muiat în cer,
Cu mâinile lui negre, îl va strânge.

Cântarile-mi nu pot trai cu voi,
Ne-nsufletite palme, reci, straine!
Doar spicele si caii din zavoi
Or sa tânjeasca vesnic dupa mine.

Nechezul lor l-o suge-un vânt, solemn
Jucându-si parastasul într-o seara.
Curând, ah, ragusitul ceas de lemn,
Mi-o bate pentru cea din urma oara.

Focul vanat e gonit de vant

de Serghei Esenin

Focul vanat e gonit de vant,
zarile-au uitat sa ma mai doara…
de iubire-ntaia oara cant,
la scandal renunt intaia oara.

Am fost crang paraginit pe loc
La femei si votca dam navala
Nu-mi mai place azi sa beau, sa joc,
Sa-mi pierd viata fara socoteala.

E de-ajuns sa te privesc tacut
Sa-ti vad ochii plini de tot inaltul
Ca uitand intregul tau trecut
Tu sa nu mai poti pleca la altul.

Tu – mers gingas, tu surasul meu,
Dac-ai sti, cu inima-i pustie,
Cum poate iubi un derbedeu
Si cat poate de supus sa fie.

Carciumile le-as uita pe veci
n-as mai sti nici versul ce inseamna
de-as atinge-aceste brate reci
si-al tau par ca floarea cea de toamna.

Vesnic te-as urma pe-acest pamant
Departarea mi-ar parea usoara…
De iubire-ntaia oara cant
La scandal renunt intaia oara

Serghei Esenin

Ne ducem toţi

de Serghei Esenin

Ne ducem toţi cîte puţin, mereu,
Către-un liman de tihnă şi-mpăcare,
Poate curînd va trebui şi eu
Bulendrele să-mi strîng pentru plecare.

O, dragi mesteceni, gingaşi şi subţiri!
Şi tu, pămînt!Şi voi, cîmpii ca marea!
In preajma sorocitei adormiri
Eu unul nu-mi pot stăpîni-ntristarea.

Pe lumea asta am iubit nespus
Tot ce în trupuri sufletul adie.
Spun pace vouă, sălcii ce-n apus
Vă oglindiţi în apa purpurie.

Atît de multe gînduri am urzit,
Am scris atîtea cîntece visate
Şi pe pămîntul trist sunt fericit
C-am respirat şi c-am trăit de toate.

Sunt fericit c-am sărutat femei
Şi-am lenevit pe iarba parfumată,
Iar fiarelor, ca unor fraţi ai mei,
Eu nu le-am zdrobit capul niciodată.

Acolo ştiu că nu foşneşte-n zări
Cu gîturi lungi de lebădă, secara…
De asta-n preajma tainicei plecări
Eu mă-nfior şi-mi simt adînc povara.

Acolo ştiu că nu vor mai fi fagi
Nici holdele cu aur viu pe nume…
De asta poate mi-s aşa de dragi
Toţi oamenii cu care sunt pe lume.

sursa

Sergei Yesenin and his wife Isadora Duncan

Serghei Alexandrovici Esenin, (în rusă: Сергей Александрович Есенин;) (n. 3 octombrie 1895, m. 27 decembrie, 1925) a fost un poet liric rus celebru.Născut într-o familie de țărani din satul Constantinovo (astăzi Esinino), regiunea Riazan din Rusia, Serghei Esenin a fost abandonat de părinții săi în copilărie și a trăit cu bunicii săi. A început să scrie poezii la nouă ani.

Din blogosfera.

Caius.Vania – Dicţionar de rime

Ioan Usca.Strategii

Mirela Pete. Gabi – artista videoclipului din blogosferă

Daurel.Despre furturi, dreptate si sãrãcie… (Actualizat duminica)

Gina.nostalgie și mister

Tavi.REGIMUL BASESCU A PRIMIT CARTONASUL ROSU:ROMANIA RISCA SA FIE DATA IN JUDECATA DE C.E!

12 Responses to „Ne ducem toţi”, Serghei Esenin

  1. Pingback: Omul care vroia să ştie despre semafor şi culorile sale… « Dispecer Blogosferă

  2. Pingback: “Ne ducem toţi”, Serghei Esenin - Ziarul toateBlogurile.ro

  3. CELLA says:

    şi Moţu Pitiş…

  4. Găbița, mulțumesc!
    Treci pe la mine
    Să votezi Teiul!

  5. Pingback: Garcilaso | Caius

  6. Pingback: Daniel Day-Lewis « Mirela Pete. Blog

  7. Gina, unde e blogul tau?Uite ce mesaj apare.
    Blogul de la adresa incertitudini2008.blogspot.com a fost eliminat.

  8. octavpelin says:

    Gabi,multumesc,sarutmana,o zi insorita fara ploaie!

  9. Mihai Likar says:

    oricat am incerca sa ne disociem noi de rusi,de comunism si de toate cele pentru cine stie cultura rusa e una foarte boagata si parca mult mai apropiata de sufletul nostru decat cea americana de exemplu

  10. Si eu iti multumesc, Tavi.
    Azi n-a plouat, dar e frig.

  11. Mihai Likar, sunt de acord si ca mine gandesc multi.
    mersi pentru vizita.

Lasă un răspuns

