„Pentru tine, primăvară”, Otilia Cazimir

sursa

Pentru tine, primăvară

Otilia Cazimir

 

Şiruri negre de cocoare,
Ploi călduţe şi uşoare,
Fir de ghiocel plăpând,
Cântec îngânat în gând,
Sătbătoare…

Zumzet viu prin zarzări. Oare
Cântă florile la soare?
Că pe crengi de floare pline
Nu ştii: flori sunt, ori albine?
Pentru cine?…

Pentru tine, primăvară,
Care-aduci belşug în ţară,
Care vii,
Peste câmpii,
Cu bănuţi de păpădii
Şi cu cântec de copii!


Martie

Otilia Cazimir

E-atâta primăvară-n noi, iubite!
Şi-n toţi fiorii care tremură-n natură,
Şi-n zâmbetul ce-ţi flutură pe gură
Se-mbrăţişează visurile noastre tăinuite…

Ridica-ţi ochii… în adânca strălucire
A-ncremenit o horhotă de nor subţire
Şi-acum îşi mistuie-n albastru forma fină
Şi nu rămâne-n marea de lumină
Decât un punct ce-n aer se ridică –
Săgetătorul zbor de rândunică.

În iarba crudă-şi joacă umbrele subţiri
Mlădiţe verzi şi lungi de trandafiri.
Pluteşte-n atmosfera liniştită
Parfumul vag de floare nenflorită –
Că liliecii îşi ridică-n soare
Boboci mărunti, ciorchine zâmbitoare,
Iar din corole albe şi fragile
Se-nalţă, greu, parfumul de zabile.

Mi-e sufletul împrăştiat în toată firea…
Sub ochii umezi care-mi caută privirea,
Se-mbată ca o floare pe tulpină
De rouă, de parfum şi de lumină.

Din volumul „Fluturi de noapte”, 1927

Otilia Cazimir (n. 12 februarie 1894, Cotu Vameș, județul Neamț – d. 8 iunie 1967, Iași) este pseudonimul literar al poetei Alexandra Gavrilescu, cunoscută și ca autoarea unor versuri pentru copii. Acest pseudonim i-a fost ales de către scriitorul Mihail Sadoveanu și de criticul literar Garabet Ibrăileanu. Scriitoarei nu i-a plăcut noul nume după cum spune:

„Dați-mi voie să vă mărturisesc, după atâta amar de ani că numele acesta, pe care totuși l-am purtat cu cinste, nu mi-a plăcut niciodată. N-am nimic în comun cu eroinele legendelor germane, iar cea dintâi <Otilie> pe care am întâlnit-o în viață – fetița cu care am stat în bancă în clasa primară – era proastă, grasă și buboasă…”.

Din blogosfera.


Mirela Pete.Dexign. Ilustrație de carte

Elisa.Seminţe de roşii- livrare

Ioan Usca.L’Absinthe

Theodora.Guvernul a rezolvat toate problemele persoanelor cu dizabilitati din Romania – 300.000 de euro pleacă din România pentru persoane cu dizabilităţi din Georgia – Si cu persoanele cu dizabilităţi din Romania cum ramane? Rusine Teodor Baconschi!

Theodora.Greu cu dictatorii astia! – Hosni Mubarak a demisionat – Ceilalti din pacate mai asteapta

Cum isi distreaza PDL-istii votantii

5 Responses to „Pentru tine, primăvară”, Otilia Cazimir

  1. incertitudini spune:

    Gabi,
    Mi-ar fi plăcut ca poeta să nu fi discutat în termeni atât de duri pseudonimul literar..
    Altfel, mie îmi plac mult versurile ei!!
    O seară frumoasă!

  2. Pingback: Au inceput sa apara acuzatii impotriva lui Vasile Marica. Sunt sigura ca vor urma acuzatii impotriva altor lideri sindicali si chiar si impotriva unor lideri ai USL « Hai ca se poate!

  3. Pingback: Valentine’s Day « Ioan Usca

  4. Pingback: Deoarece din luna martie expira perioada in care am avut dreptul la ajutorul de somaj si situatia mea materiala tinde sa ajunga imposibil de suportat fac aceste apeluri catre prietenii si colegii mei din blogosfera: Urgent caut loc de munca si vand teren

  5. Pingback: Inocentul – 1 | Caius

Lasă un răspuns

