Citate Octavian Paler

Octavian Paler

Octavian Paler (n. 2 iulie 1926 — d. 7 mai 2007) a fost un scriitor, jurnalist şi editorialist român, comentator al fenomenelor politice şi culturale româneşti.

Omul are iluzia că vorbeşte cu lumea întreagă la calculator. El e de fapt singur.
Dacă nu pot să fac istoria, o îndur…
Sunt consternat că s-au găsit atâtea canalii care s-au repezit să facă averi nemărginite şi să facă demagogie pe tema democraţiei la noi; sunt consternat că poporul român a îndurat şi a consfinţit asta.
Eu îmi iubesc ţara, dar din iubirea mea face parte şi disperarea mea de a vedea ce trăim şi cum trăim.
Pentru mine România este o vasalitate, adică m-am născut român şi n-am cum să ies din acest destin. Cu alte cuvinte o să-mi iubesc ţara chiar dacă va fi condusă de canalii şi lepădături şi escroci. Nu mă interesează! Dar îmi păstrez unicul drept care mi-a rămas după iluzii, după dezamăgiri, după revoltă – ultimul meu refugiu e dispreţul.
Unii se nasc bătrâni şi unii devin bătrâni foarte repede. Iar unii, ca mine, nu se maturizează niciodată
Eu recunosc. Nu mai cred în nimic sau aproape în nimic. Mai cred într-o Românie personală – a mea – care nu ştiu dacă a existat vreodată şi nu ştiu dacă va exista cândva, în viitor.
Am trăit în comunism – nu mi-a plăcut. Trăiesc în capitalism, dacă ăsta e capitalismul care e la noi acuma şi nu îmi place. Scor: 1–1 şi din păcate viaţa mea se va sfârşi pe această nulă.
Eu îmi dau seama că lucrurile nu se vor îndrepta în cursul vieţii mele.
Mă tem de moarte pentru că nu cred în viaţa de apoi.

Din blogosfera.

CELLA.n-am

Mirela Pete.Au înnebunit salcâmii

Ioan Usca. Ultimul Mitropolit – 21

Ioan Usca.Ultimul Mitropolit – 22

Ioan Usca.Ultimul Mitropolit – 23

Blog de furăciuni 2.Catrenul unui nou început

Theodora.Daca sunteti confuzi si tematori fiti ambitiosi si prizati

Theodora.Circul continua: Irinel Columbeanu ataca din nou – Monica este o persoana violenta, m-a zgariat, asta e forma ei de manifestare

Caius.Fata Moşului

Caius.Micoza

Clipe de Cluj.Zilele Arhitecturii. Cluj-Napoca, 4-7 Mai, 2011

Clipe de Cluj.Parcul sportiv şi de agrement “Dr.Iuliu Haţieganu

Daurel.Revizorul

Gina.elevi toată viața!

Dictatura justitiei.Postul negru ultima soluție

Tavi.LA CONFERINTA DE PRESA ,TRAIAN BASESCU IN LEGATURA CU NOUL ACORD CU FMI:IESIM DIN RECESIUNE ,NU SI DIN CRIZA?!

12 Responses to Citate Octavian Paler

  1. Rox spune:

    Felicitari ! Astazi simteam ca omul asta a devenit cel mai important roman in perioada pe care o traversam. Tocmai fiindca ne simtim atat de neinsemnati ne face bine sa stim ca nu e asa. E reazemul si biblia romanilor in perioada asta.

  2. CELLA spune:

    nu a plecat nicăieri, doar că nu-l mai vedem
    cine vrea îl vede şi aude, crede-mă

  3. CELLA, cred ca ai dreptate.In cazul meu, parca am orbul gainilor si multa nesimtire, adica impietrire. 😦

  4. CELLA, am sa trec pe-acolo in mare viteza fiindca am de recuperat lipsa de pe celalalt blog.
    O noapte linistita!

  5. Pingback: De ce l-am iubit si il iubesc pe Octavian Paler « Hai ca se poate!

  6. daurel spune:

    Cel putin a fost sincer.
    Probabil toti scepticii sunt sinceri…

  7. Avea o vârstă la care își putea permite să fie sincer. O mare personalitate și foarte controversată.

    Îmi plac citatele și sunt de acord cu cea ce exprimă.

  8. octavpelin spune:

    Felicitari pentru postare-MARELE MAESTRU OCTAVIAN PALER NU SI-A UITAT OBARSIA DE FIU AL „MICII AMERICI”-SATUL LISA-FAGARAS,DUMNEZU SA-L ODIHNEASCA!

  9. ,,Sunt consternat că s-au găsit atâtea canalii care s-au repezit să facă averi nemărginite şi să facă demagogie pe tema democraţiei la noi; sunt consternat că poporul român a îndurat şi a consfinţit asta.,,

    Nu vreau să vă dezamăgesc pentru că sunteți foarte tineri și încântați de vorbe frumoase dar și Octavian Paler a avut un rol în creearea acestui popor care îndură. A fost în anii 1965–1970: Vicepreședinte al Comitetului de Radiodifuziune și Televiziune. Un post la fel de important ca și acum pentru propaganda comunistă.

    Eu am marele păcat de a nu-mi pierde vremea în fața calculatorului doar să zic : O ,ce frumos!

  10. Intradevar, am citit si eu din biografia lui, insa asa erau acele vremuri.Cred ca in acea perioada cand a avut functia la televiziune, programele erau reusite, fara atatea ode inchinate conducatorilor.
    cat priveste calculatorul, trebuie sa recunoastem ca multi isi petrec viata in virtual mai mult decat in real si asta e periculos pentru sanatate.

Lasă un răspuns

