Flash-mob si Apelul Oanei Pellea pentru salvarea cailor din Deltă

Aproximativ 200 de persoane au participat, vineri seară, după ora 18.00, la un protest spontan în Piaţa Victoriei, lângă sediul Guvernului, cerând salvarea cailor sălbatici din Pădurea Letea, unii dintre ei refuzând să plece la cererea jandarmilor şi fiind amendaţi.
Scandalul legat de caii de la C. A. Rosetti a izbucnit miercuri, după ce mai multe ONG-uri au dat publicităţii imagini cu caii ţinuţi în ţarcuri, unii dintre ei slăbiţi şi având răni sângerânde. Caii ar fi urmat să fie trimişi la un abator. Reţelele de socializare s-au umplut de mesaje conţinând cuvinte precum „masacru” şi de îndemnuri disperate la transmiterea de petiţii către autorităţi, de la primarul din comuna tulceană până la şeful statului.

Guvernatorul Deltei Dunării, Grigore Baboianu, declară tranşant că „primul lucru greşit înţeles” despre caii din Deltă este acela că sunt sălbatici.
Teoria lui este susţinută şi de Marinela Tertiş, şeful Direcţiei Sanitar-Veterinare Tulcea care, într-un comunicat de presă de joi, afirmă sec: „În judeţul Tulcea nu există declarată ca specie distinctă «Calul Sălbatic»”.
Potrivit acestora, proprietatea asupra acestor cai este stabilită după „o lege a locului”.

mai mult pe mediafax.ro

Apel pentru caii de la Letea – Oana Pellea: Dacă nu puteţi gândi frumos, gândiţi urât – dar gândiţi!

Apel preluat din Jurnalul National

Oana Pellea a adresat clasei politice din România o scrisoare deschisă referitoare la actele de abuz din ultimele zile comise asupra cailor sălbatici din Pădurea Letea, cerând o rezolvare a acestei situaţii, care să dovedească că şi în România problemele de acest gen se pot rezolva altfel decât barbar şi atavic.
Redăm integral textul acestui apel, publicat pe pagina de Facebook a Oanei Pellea.

Acest text dezbate problema crimei asupra cailor din pădurea Letea.
Vă rog să nu replicaţi că există alte probleme mai importante în ţară.
Toate problemele sunt importante!
Dar azi vă vorbesc despre CRIMA DE LA LETEA!

Ce text echilibrat, lipsit de patetism şi de impact trebuie conceput pentru a stopa o crimă? Ce fel de text trebuie compus ca să poată provoca o stopare a unei atrocităţi? Poate un mesaj, un text , o rugă, un urlet să oprească cruzimea absurdă, oarbă , scârboasă? De trei zile zeci de mii de oameni scriu pe toate forurile posibile, la toate ziarele, televiziunile etc. cerând stoparea măcelului de la Letea în care zeci de cai sunt masacraţi. Şi NIMIC! Mă adresez clasei politice din România… căci totul, din păcate, se rezolvă mai întâi de toate politic… Ce aţi întreprins, domnilor în legătură cu această problemă?… Nu mă interesează explicaţii… Nimic nu poate argumenta crima. Cine conduce această ţară? Cine e factor de decizie? Vreau să ştiu. Spuneţi-mi cine o conduce? Eu nu mai ştiu. Vreau să le spun conducătorilor acestei ţări, oamenilor politici, factorilor de minimă decizie: aţi decăzut din starea de OM. Este sub demnitatea dumneavoastră să vă sesizaţi când e vorba despre măcel asupra câinilor sau cailor?… Dar oare e sub demnitatea dumneavoastră să vă sesizaţi când zeci de mii de cetăţeni ai acestei ţări sunt agresaţi, violentaţi, jigniţi, dezamăgiţi, indignaţi, nemultumiţi de nepăsarea dumneavoastră? Cred că sunteţi Obligaţi să reacţionaţi!

Vin alegerile. Dacă nu iubiţi şi nu respectaţi Viul… de ce nu reactionaţi barem din cinism? Nu vrea nimeni să-mi câştige votul? Dacă nu puteţi gândi frumos, gândiţi urât – dar gândiţi!

M-am săturat ca ţara mea să fie considerată criminală, hoaţă, barbară, înapoiată, pentru că dumneavoastră nu sunteţi capabili de a o sluji.

M-am săturat să mă simt mânjită de sânge nevinovat din cauza nepăsarii şi automat complicităţii dumneavoastră la crime!

Iubesc România până la durere dar urăsc pe oricine ucide sau e părtaş la crimă.

Mesajul e patetic? Nu. E tragic. Pentru că situaţia cailor de la Letea e tragică! Nu spuneţi că nu există soluţii de rezolvare a situaţiei! Întotdeauna există o soluţie dacă există voinţă de a rezolva problema!

Cereţi oprirea masacrului de la Letea, domnilor şi doamnelor din clasa politică a României! Aştept fapte, nu vorbe. Vă cer acest lucru în calitate de cetăţean al ţării mele.
Oana Pellea

Salvați Pădurea Letea, dar și caii din ea!

Asociația Salvați Dunărea și Delta (SDD) şi WWF Programul Dunăre Carpați România dezaprobă intenţia autorităţilor de a autoriza trimiterea în această manieră a peste 70 de cai din Pădurea Letea la abator şi consideră că soluţiile care se impun pentru această situaţie trebuie să vizeze deopotrivă conservarea uneia dintre cele mai valoroase rezervaţii din România, precum şi protejarea acestor animale, prin mutarea lor într-un habitat prielnic.

Ii felicit pe cei care n-au ramas indiferenti la aceasta noua barbarie si cruzime romaneasca asupra unor animale despre care am invatat ca sunt singurii cai salbatici care traiesc in Europa.Nu inteleg cum de e posibil ca asupra vietii acestor animale nobile sa decida localnicii dupa asa zisele legi ale locului.Unde s-a mai pomenit asa ceva in lumea civilizata?

Din blogosfera.

Gina.calu-i gândul omului

Theodora.Ratingul BNR, subevaluat timp de un an din cauza unei erori a Standard & Poor’s

Alegerile din 2012, organizate în conformitate cu noua Constitutie” – O Constitutie dupa chipul si asemanarea lui Basescu Traian?

Ioan Usca.Ultimul Mitropolit – 37 

Daurel.Stiti voi cine sunt eu ?

Tavi.ANDREEA (PAUL) VASS,CONSILIERA BOCULUI,VEDE ROMANCELE AVAND CAPUL MIC,SUBDEZVOLTATE SI CU MEMBRE RAHITICE!

15 Responses to Flash-mob si Apelul Oanei Pellea pentru salvarea cailor din Deltă

  1. Să facem o petiție. Să o semnăm.

  2. De acord.Dar cine-o face?

  3. Dacă o să citești ultima mea postare o să vezi că am avut o gripă nesuferită, nedepistată pentru că se recoltează și se verică doar pentru femeile însârcinate, deh, nu sunt bani, și doar faptul că mă pasionează mult internetul, că de fapt am ajuns dependentă de el, mă face să nu stau cumințică în pat ca să mă însănătoșesc. Cred că sunt destui care să fie în stare.

  4. Am citit despre problemele tale de sanatate si imi pare rau ca nu te-ai insanatosit pana acum.
    Iti doresc sa te faci bine cat mai curand, chiar daca stai mult pe internet.Nu uita sa te odihnesti cat mai mult.
    Daca aud ca cineva face o petitie, am sa te anunt.
    Un weekend minunat!

  5. elisabeta spune:

    poporul nostru nu este criminal!STOP, CRIMELOR IMPOTRIVA ANIMALELOR NEVINOVATE!sunt impresionata pana la lacrimi, de cruzimea unor oameni fara suflet.

  6. Pingback: Am crezut ca asa ceva se poate intampla doar la noi « Hai ca se poate!

  7. Toti reprezentantii autoritatilor sunt SCLAVII LUI BASESCU. DSV este mai politizat chiar decat Politia, daca se mai poate asa ceva!

    „Legea locului”?! Asta este clar o ramasita e Evului Mediu! Nu exista „legea locului”, exista legile tarii, ale uniunii Europene si nu in ultimul rand ale umanitatii!

    Daca un cal lasat liber este proprietatea cuiva si poate face ce vrea cu el, de ce cainii de pe strada sunt considerati „fara stapan”? Eu am toti cainii din tara si nu are nimeni dreptul sa le faca vreun rau fara acordul meu!

    BASESCU TREBUIE DISTRUS! A innebunit tara si a asmutit toti dementii contra oamenilor civilizati!

  8. Pingback: Melomanii « Ioan Usca

  9. Pingback: Florar | Gabriela Savitsky

  10. As vrea sa cred ca nu suntem criminali, insa nu pot cand vad cate acte de cruzime si crime se intampla.Iar noi suntem destul de indiferenti. 😦

  11. Vlad, nu numai Basescu e responsabil de toate aceste acte si multe altele.Si oamenii lui nu sunt cu mult mai buni, iar noi…noi suntem cam putini si nu stim cum sa-i facem pe aia rai, pe fricosi, pe indiferenti sa inteleaga, sa cunoasca.
    Din pacate, se pare ca pe zi ce trece ne cufundam tot mai adanc in mocirla. 😦

  12. Am fost într-o excursie ieri și am ajuns și la ZOO Brașov. Colega mea, cea care a organizat-o, locuiește la țară și se pricepe la creșterea animalelor. Capre, căprioare, …, mamifere de tot felul zăceau leșinate. Cred că de foame. O căprioară m-a impresionat prin tristeațea ei. Singurii care se simțeau în elementul lor erau porcii mistreți unde și mirosea a …

    Am înțeles că din porțiile de carne se fură ca oriunde există : spitale, cămine,…
    Dar de ce nu le dă iarbă ? Se tot întreba colega mea. Este de ajuns. Doar trebuie cosită.

  13. Salutare, Raluca!
    Iti multumesc ca ai trecut pe-aici.Am sa citesc articolul maine si am sa pun link-ul aici.

  14. dictaturajustitiei, imi pare rau sa aud asa ceva, mai ales ca acum e aproape vara.ma intreb cum o fi iarna?Daca ai ZOO, de ce nu se ocupa de animale, in loc sa cheltuiasca milioane de euro pe tot felul de constructii care costa de cateva ori mai mult decat la altii?
    E trist, iar voi ar trebui sa anuntati asociatiile de protectia animalelor, asa cred.

Lasă un răspuns

