Solstițiul de vară sau inceputul verii astronomice, 21 iunie

Astazi, 21 iunie e solstițiul de vară, inceputul verii astronomice, sau ziua cea mai lunga din an in etmisfera nordica.

Google celebreaza inceputul verii astronomice printrun logo special, o lucrare a artistului japonez Takashi Murakami, „The First Day of Summer”.

În 21 (respectiv 20) iunie, în emisfera nordică soarele ajunge în zenit și nu mai apune la cercul polar. Această zi marchează solstițiu de vară în emisfera nordică și solstițiu de iarnă în emisfera sudică. Este ziua anului cu lumina zilei cea mai lungă în emisfera nordică, și cea mai scurtă în emisfera sudică.

Daca va intereseaza traditiile acestei zile, cititi acest articol:ZIUA SOLSTITIULUI DE VARA – Traditie si continuitate.

Din blogosfera.

Ioan Usca.Eşafodaj


4 Responses to Solstițiul de vară sau inceputul verii astronomice, 21 iunie

  1. Pingback: miercurea fara cuvinte- 8 (Wordless Wednesday) « Rokssana's Blog

  2. CELLA spune:

    am tot vrut să te întreb cum faci tu capturile alea de profil că tare mi-ar fi plăcut să păstrez chitara aia cîntăcioasă şi n-am reuşit decît o poză aiurea

  3. CELLA, ti-as raspunde la intrebare, dar nu inteleg ce sunt capturile de profil.Poate mai treci pe aici si-mi lasi vorba. 🙂

  4. CELLA spune:

    ‘pozele’ cu interfaţa lui nene gugăl🙂
    apăruse zilele trecute una cu o chitară la care puteai zdrăngăni şi eu, ca o babetă care se respectă, am zdrăngănit toată ziua aia la ea (aniversau un inventator şi mare chitarist)
    trec mereu, Gabi, dar nu prea mai comentez pe nicăieri
    foarte rar doar la prieteni vechi şi acolo unde chiar ‘mă dă pe spate ceva, de admiraţie’
    blogosfera-i tare aridă, de la o vreme, pentru mine😦

Lasă un răspuns

