Ștefan Octavian Iosif (11 septembrie 1875 – 22 iunie 1913), poet și traducător român

Toamnă
de Ştefan Octavian Iosif

Te uită, frunza pică irosită,
Şi vîntul geme prohodind departe !
Puţină vreme încă ne desparte
De iarna tristă, prea curînd sosită !…

Ca un palat pustiu, cu geamuri sparte,
Pădurea noastră tace părăsită :
Eu singur cînt cu vocea obosită
Şi trec prin încăperile-i deşarte…

S-au dus privighetorile măiestre ;
Pustiu e cuibul blîndei turturele…
Ah, unde-i şuierul mierliţei sure !

Pierdut din stolul mîndrei lor orchestre,
Ce trist răsună cînturile mele
În liniştea adîncă din pădure…

Ștefan Octavian Iosif

Ștefan Octavian Iosif (11 septembrie 1875, Brașov – 22 iunie 1913, București) a fost un poet și traducător român, membru fondator al Societății Scriitorilor Români.

Din blogosfera.

Ioan Usca.Prima zi de şcoală

Teo Negură.Poveste de vis (48)

freestyler.dă-mi și mie trei lei

Rokssana.duzina de cuvinte 3 – nebunie

lunapatrata.Toamna cu tine…


11 Responses to Ștefan Octavian Iosif (11 septembrie 1875 – 22 iunie 1913), poet și traducător român

  1. Teo Negură says:

    Ce frumoasa e imaginea… Prima poezie a lui St O Iosif am invatat-o chiar de ziua mea, eram la scoala primara, era sambata dimineata si afara deja ningea, asta mi-era tema, iar tata mi-a zis ca mai intai invat poezia si abia apoi primesc cadourile. Sa vezi ce repede am retinut-o 🙂
    O duminica linistita, Gabriela! 🙂

  2. Pingback: Muzica toamnei mele… « lunapatrata

  3. Pingback: Căţărătorii « Teo Negură

  4. Cât de frumoasă e toamna la tine !

  5. Felicitari pentru site. Ati castigat un cititor.

  6. Pingback: Crimă şi pedeapsă « Ioan Usca

  7. Pingback: Vagabonzi pe plaiul mioritic | Ţara vorbelor în vânt

  8. Pingback: Despre 11 septembrie 2001 « Hai ca se poate!

  9. Pingback: calea « Rokssana's Blog

  10. Marian din...Berceni says:

    Ai sa razi insa poezia lui St.O. Iosif…este foarte putin cunoscuta .De ce ? Am fost la ” Bellu” pe 11 si i-am vizitat { a cata oara ?} mormantul. Sint relativ apropiati chiar si dupa moarte …el si D. Anghel.Chiar stie cineva ,despre faptul ca D. Anghel s-a sinucis cu pistolul lui …I. Minulescu ?Ce …simbolistica !Ca sa vezi ce a insemnat mustrarea de constiinta…ce a insemnat….onoarea !Insa asta era…pe la 1900…12, 13, 14…dar a fost foarte demult!

  11. Nu am stiut aceasta poveste despre cei doi.Nici despre poezie n-am stiut ca e putin cunoscuta.
    De fapt, nu ma pot lauda ca sunt o mare cunoscatoare de poezii si alte scrieri, imi amintesc cate ceva din ce-am invatat la scoala.In plus, mai aflu si mai citesc una alta cand ma documentez pentru articolele pe care le postez.
    Iti multumesc, Marian din Berceni.

Lasă un răspuns

