Emoţie de toamnă, Nichita Stanescu

Emoţie de toamnă

de Nichita Stanescu

A venit toamna, acopera-mi inima cu ceva,
cu umbra unui copac sau mai bine cu umbra ta.
Mă tem că n-am să te mai văd, uneori,
că or să-mi crească aripi ascuţite până la nori,
că ai să te ascunzi într-un ochi străin,
şi el o să se-nchidă cu o frunză de pelin.

Şi-atunci mă apropii de pietre şi tac,
iau cuvintele şi le-nec în mare.
Şuier luna şi o răsar şi o prefac
într-o dragoste mare.

Din blogosfera.

CELLA.genunghiul meu e plin de golu-ţi

Ioan Usca.Dimineaţă de toamnă

lunapatrata.Cantecul nebunului…

Rokssana.incredere

Gabriela Savitsky.Îndeletniciri curente

Ioan Usca.Septembrie dens

Ţara vorbelor în vânt.Iubito, vine toamna

Teo Negură.Mă doare-n papuc. Dacia papuc…

8 Responses to Emoţie de toamnă, Nichita Stanescu

  1. Pingback: life in pictures 7 - « Rokssana's Blog

  2. octavpelin spune:

    Gabi,cati dintre blogerri anticomunisti isi aduc aminte ca azi 2 octombrie implineste 76 de ani MARELE DESIDENT ANTICOMUNIST FARA CETATENIE ROMANA CARE I-O FOST REFUZATA PAUL GOMA,MARELE SCRIITOR,o duminica faina!

  3. Marian din...Berceni spune:

    Eu mi-am adus aminte insa…cui s-o spun ?Pe cine interesa ? Cine a auzit de Goma dintre cei din ” generatia tanara ” ? Despre Nichita Stanescu….pai tipul a scris in ’55 ” Balada motanului” …asta chiar mi s-a parut …dizidenta pentru vremea respectiva !Asa incat stimate @ octavpelin sper ca te-ai convins ca n-au uitat chiar toti romanii de…. ” Cainele soldatului” sau de ” Fenomenul Pitesti”…. fara resentimente.

  4. Pingback: The Murmur of the Forest – Mihai Eminescu | innerspacejournal

  5. Tavi, nu stiu daca au scris despre Paul Goma, am auzit de el, bineinteles, cred ca tu ai si scris despre acest scriitor.
    Sa ai o saptamana mai buna, Tavi!

  6. Cred ca nici pe cei mai batrani nu-i mai intereseaza, doar ii vedem pe multi dintre cei ca noi cum se inghesuie si se calca in picioare pentru un kil de zahar si o punga de paste fainoase sau o masa la restaurant… 😦
    Am citit poezia Balada motanului de Nichita Stanescu, am copiat-o si-am adus-o aici.

    Balada motanului

    de Nichita Stănescu

    Motan m-as fi dorit sã fiu
    cu coada-n sus, cu blana-n dungi,
    cu gheare si mustete lungi,
    c-un ochi verzui si-un ochi caprui.

    La ora când tiris-grapis
    zapada noptii se aduna
    eu, cocotat pe-acoperis,
    sã urlu a pustiu la luna.

    Si-atuncea, sapte gospodine
    sã dea cu bolovani în mine
    si sã mã-njure surd, de Domnul,
    ca le-am stricat, urlind, tot somnul.

    De sus, din virful saptaminii,
    sã le rinjesc urlat, scirbos:
    iubesc doar locul nu stapinii,
    precum fac ciinii pentr-un os.

    Si iarasi sapte gospodine
    sã dea cu bolovani în mine,
    iar eu sã urlu, urlu-ntruna
    atât cât n-o apune luna.

    Motan m-as fi dorit sã fiu
    cu coada-n sus, cu blana-n dungi,
    cu gheare si mustete lungi
    c-un ochi verzui si-un ochi caprui.

    Când zorii ziua o deznoada
    sã mã tot duc, sã mã tot duc
    si tinicheaua prinsa-n coada
    s-o zdranganesc pe strazi, nauc.

    Jegos si obosit, apoi,
    cu matele în liturghie,
    sã mã adun, sã mã-ncovoi
    prin albiturile-n fringhie.

    Ca-n fata unui sobolan
    spinarea sã mi-o fac colan
    sã scuip, sã scuip si-n urma iar
    hai-hui sã plec pe strazi, hoinar.

    Pisicile de prin vecini
    sã le gonesc pe la pricini,
    sã-mi fete fiecare-un pui
    c-un ochi verzui si-un ochi caprui.

    Iar când o fi uitat sã mor
    la circiuma din mahala
    sorbita-n calea pumnilor
    posirca acra viu sã stea.

    „Hei… viata, viata… iesi din cort
    hai, pune-mi-te iar pe dant…
    te uita… zace colo-n sant
    motanul mort, motanul mort…”

  7. Pingback: Dacă. Refugiaţilor în sinea lor « Teo Negură

  8. Marian din...Berceni spune:

    „Iubesc doar locul …nu stapanii , Precum fac cainii…pentru un os”. Pentru anul 1955 …pai trebuia sa ai sange in instalatie ca sa scri asa ceva in acei ani…ca nici aia de la cenzura nu erau tampiti! A ca dupa …a lasat-o mai moale…chiar nu conteaza, important este ce a facut atunci .

Lasă un răspuns

