Despre moarte

William-Adolphe Bouguereau (1825-1905) – The Day of the Dead

Nu as fi scris acest articol daca nu as fi aflat despre moartea unui vizionar,  Steve Jobs care a murit la doar 56 ani.

Am auzit despre acest mare om e curand dupa ce am vazut la stiri ca a plecat de la conducerea companiei fondata de el din motive de sanatate.Nu-mi imaginam cava mai trai atat de putin, nu credeam ca un om cu averea lui atat de mare nu poate gasi un leac pentru boala lui incurabila.

Apoi am auzit emotionantul lui discurs „Cel mai EMOTIONANT discurs! Multumim, Steve Jobs!” si am cunoscut o latura calda, umana a acestui om de afaceri care a inteles ca moartea face parte din viata si nimeni nu o poate evita, nici cele mai mari averi, bani, aur, nestemate nu pot cumpara viata fara de moarte.

Mi-am amintit apoi de cateva articole despre viata si moarte, despre pregatirile pentru moarte pe care le-am postat mai demult, poate unii vor sa le citeasca.

Citate despre moarte

Moartea este singurul lucru, in zilele noastre, caruia nu-i poti supravietui.
Oscar Wilde

Moartea nu e o taina; e doar sfarsitul acelei taine mari, care e viata.
Nicolae Iorga

Pentru cei mai mulţi oameni moartea este numai un pretext de dispariţie; pentru foarte puţini moartea ţine de textul vieţii, ca un punct pe “i”.
Lucian Blaga

Moartea este conditia sub care am fost nascuti.
Prevost

Moartea este o datorie pe care fiecare nu o poate plăti decât o singură dată.
William Shakespeare

Moartea este un accident care se intampla tuturora;o datorie pe care toti ajung s-o plateasca.

Moartea este umbra noastra care se tine dupa noi sa ne soarba.
T. Arghezi

Moartea e un abis, în care deşi ştim că trebuie să pătrundem cu toţii, de câte ori intră acolo cineva drag şi apropiat, în noi, cei rămaşi pe marginea prăpastiei, se sfâşie sufletul de teamă, jale, disperare. Toate raţionamentele se sfârşesc la acest mal şi-ţi vine doar să strigi după un ajutor, care nu poate veni de nicăieri. Singura salvare, singura mângâiere ar putea fi credinţa, dar cineva care n-are nici lumânarea asta în mână, acela pur şi simplu poate să înnebunească la gândul nopţii veşnice.
Henryk Sienkiewicz

Moartea este o noapte furtunoasă şi un drum nou.
Emily Bronte

Moartea este un mod de a fi, pe care fiinţa umană şi-l asumă de îndată ce începe sa existe.
Martin Heidegger

Moartea nu este decât o schimbare veşnică.
Philip Freneau

Moartea nu este decât trecerea noastră de la timp la eternitate.
William Penn

Moartea este sublimul la îndemâna fiecăruia.
Emil Cioran

“Daca ai afla brusc ca azi vei muri, ce s-ar intampla?”

Pregatiri pentru ultima calatorie

Un paragraf din articol:

Cateva sfaturi pentru cei care stiu ca nu mai au mult de trait si au ales sa-si petreaca ultimele zile acasa.Aceste sfaturi sunt valabile si pentru cineva apropiat sau din famile.Sunt o multime de lucruri care ne pot fi de folos, de asemenea nu trebuie sa uitam ca sunt oameni care ne pot da o mana de ajutor.Trebuie sa vorbim despre asta cu cei care ne sunt apropiati.Ne ajuta si pe noi si pe ei.Bineinteles ca e valabil doar pentru cazurile bolnavilor incurabili care nu mai au nici o sansa.Dar nu strica sa ne pregatim cu totii, ca nu se stie niciodata cand vine clipa.Sa nu uitam ca moartea e doar o etapa din viata noastra, ca orice inceput are si un sfarsit.De ce sa nu avem un sfarsit frumos?

Sa ne gandim si sa ne pregatim pentru moarte nu inseamna capitulare,ci victoria asupra fricii

Ultimele trei dorinte ale lui Alexandru cel Mare

Din blogosfera.

Daurel.Joia fãrã multe cuvinte

Tavi.TRAIAN BASESCU IN ADUNAREA PARLAMENTARA NATO II AVERTIZEAZA DISCRET PE OLANDEZI CA VOR PATI LA FEL CA SI FINLANDEZI CARE AU PLECAT DIN ROMANIA!

Gina.Astăzi

Theodora.Eu m-am saturat de jignirile francezilor: “Ce fac 85% dintre romani? – Invata limba franceza pentru a cersi”

Ţara vorbelor în vânt.Adorm, adormi

Ioan Usca.Optimism

CELLA.nici măcar nu am existat- sentiment, bifat

Florina Lupa Curaru.Joc nou cu …

zamfirpop.Tăcute imagini miercuriene (23)

Amintiri din filumenie.Linişte înflăcărată (14)

Rokssana.singuratatea

Gabriela Savitsky.Proiecte. Orgolii. Incertitudini

Clipe de Cluj.Cluj-Napoca, întâniri internaţionale

Clipe de Cluj.1911: lemn, 2011: alb sidefat

lunapatrata.Amintiri…

lunapatrata.Amor cubist…

Teo Negură.Hello, Vlad Stoia!

13 Responses to Despre moarte

  1. Pingback: Inaugurare « Ioan Usca

  2. Bună !

    Am fost impresionată de faptul că părinții săi naturali au renunțat la el. Ar trebui să fie o lecție de viață pentru oricine. Interesant e și faptul că el nu i-a căutat mai apoi respectându-i pe cei care l-au crescut.

  3. CELLA spune:

    omul acela, Gabi, este un geniu şi un vizionar. cred că ultimul lucru, şi cel mai mărunt, care se poate spune despreel este ‘om de afaceri’. a fost şi adept, că nu-mi vine acuma alt apelativ, al budismului ca mod de viaţă. deci… a plecat, în transformarea căreia ‘noi’ îi zicem moarte pregătit.
    totu-i ‘energie’, Gabi, corpul fizic… dispare. atît. celelalte-şi urmează calea. nu există, în univers, ‘moarte’. doar transformare

  4. Pingback: Clopot | Ţara vorbelor în vânt

  5. daurel spune:

    Din nou o postare documentata; eu inteleg cate ceva din variantele crestine ale problemei; mi se par promitatoare…

  6. Pingback: cand intru in padure « Rokssana's Blog

  7. Pingback: Poveste de vis (52) « Teo Negură

  8. Pingback: Padure, padure nebuna… « lunapatrata

  9. Mihu spune:

    foarte frumoase citatele despre moarte! vom prelua cateva pe pagina de Facebook „Exista viata dupa doliu” ! http://www.facebook.com/pages/Exista-viata-dupa-doliu/145394118843133

  10. Multumesc mult pentru vizita.
    Puteti prelua toate citatele, ma bucur sa stiu ca sunt citite de mai multi.

  11. Buna seara!
    Doar acum am ajuns la comentarii.
    Am citit si eu despre el cate ceva, am aflat ca a fost abandonat de parintii naturali, tineri studenti pe atunci.
    Cred ca nu le-a fost usor.
    Mai cred ca a facut bine ca nu i-a cautat, cand el avea parintii care l-au crescut.
    Odihneasca-se in pace!

  12. CELLA, ai dreptate.Nu stiu de ce mi-a venit sa scriu „om de afaceri”.
    Stiu ca a fost pregatit pentru moarte.L-am auzit vorbindu-le tinerilor, am mai citit cate ceva din ce s-a publicat pe-aici.
    Cred ca toti trebuie sa ne pregatim de moarte.

  13. Domnule Daurel, am postat despre moarte pe celalalt blog al meu, acum am preluat articolele.
    Nu mai am rabdare si nici stare sa ma documentez ca altadata!

Lasă un răspuns

