Evenimente ale zilei de 6 august

6 august 1791: Inaugurarea Porții Brandenburgdin Berlin.Poarta Brandenburg (germană: Brandenburger Tor) din piaţa Pariser Platz în cartierul Berlin-Mitte al Berlinului a fost construită între anii 1788-1791 de către Carl Gotthard Langhans. Este cel mai important simbol al oraşului şi concomitent simbol de stat de care sunt legate multe evenimente importante din istoria Berlinului, a Germaniei, a Europei şi a lumii din secolul XX.

6 august 1863: La Londra a intrat în funcțiune primul metrou din lume, de-a lungul sectorului Victoria Street, cu lungimea de 6,3 kilometri. Tracțiunea era realizată cu o mașină cu abur.

6 august 1867: S-a înființat Biblioteca Academiei Românecare funcţionează sub egida Academiei Române. Scopul declarat al bibliotecii este cel de a colecta şi conserva în colectiile sale fondul naţional de manuscrise şi tipărituri, ilustrând istoria şi cultura românească, precum şi istoria şi civilizaţia universală.

6 august 1890: Criminalul William Kemmler, condamnat la moarte, a fost prima persoană executată pe scaunul electric, în închisoarea Auburn din New York.

6 august 1945: Al doilea război mondial: Aviația americană lansează prima bombă atomică asupra localității japoneze Hiroshima (Ziua Hiroshimei – Ziua mondială a luptei pentru interzicerea armei nucleare).

Din blogosfera.

Theodora.Un raspuns pentru domnul Volodea Tismaneanu

Caius.Preferinţe

Elisa.Schimbarea la faţă a Domnului Iisus Hristos

Ioan Usca.Inocentul – XXVI

Nataşa.Deosebiri

Daurel.Unde curge lapte si miere

Gina.adesea, verdele este prea verde

16 Responses to Evenimente ale zilei de 6 august

  1. Pingback: Schimbarea la faţă a Domnului Iisus Hristos « Elisa-gradina mea de vis

  2. Pingback: Evenimente ale zilei de 6 august - Ziarul toateBlogurile.ro

  3. Pingback: Exerciţii « Nataşa

  4. Pingback: Ars poetica « Caius

  5. octavpelin says:

    Gabi,mreci pentru postarea aceasta geniala,un weekend minunat!
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

  6. Pingback: Eu sunt mai saraca decat in 1989 Voi? « Hai ca se poate!

  7. Pingback: Romani pentru romani « Societate

  8. Pingback: Statornicie « Elisa-gradina mea de vis

  9. Pingback: Inocentul – XXVII « Ioan Usca

  10. daurel says:

    Biblioteca Academiei…M-am bucurat cand a devenit director un consatean de-al meu, acad. Strempel Gabriel; insa nu m-a sprijinit sa am si eu acces; nici nu cerusem o masa rezervata , precum Cristoiu…Acum s-a pensionat, nu mai poate face fapte bune…

  11. Pingback: De ce nu pot eu sa mananc eu paine cu ceapa? Raspuns corect: de grija relatiei lui Basescu cu PDL « Hai ca se poate!

  12. Pingback: De ce nu pot eu sa mananc paine cu ceapa? Raspuns corect: de grija relatiei lui Basescu cu PDL « Hai ca se poate!

  13. O saptamana mai buna, Tavi!

  14. la fel si noi.mai rau, se poate si mai rau…. 😦

  15. N-am stiut ca asa se poate patrunde acolo.imi pare rau sa aud una ca asta si poate ca le este rusine acestor oameni de vaza ai culturii noastre.

  16. famouswhy.ro , motruinfo.ro sunt deja trecute in blogroll.

Lasă un comentariu