Salvati mocanita Hunedoara-Govajdie!

Petitie: „Să reconstruim traseul mocăniţei Hunedoara-Govăjdia”

Un trenulet numit mocanita

Am avut ocazia sa calatoresc deseori cu mocanita in copilarie si in adolescenta.Ultima oara am calatorit cand aveam 20 sau 21 de ani.Tin minte si acum ce bolnava am fost dupa excursia noastra pe Valea Runcului, Govajdie.S-a intamplat sa fie sfarsitul verii, cred ca era deja luna septembrie si dupa multe zile insorite si calduroase, duminica excursiei noastre (pe vremea aia nu erau sambete libere, doar duminici si nici acelea nu erau intotdeauna zile libere, de odihna) s-a intamplat sa fie o zi ploioasa si racoroasa.Nu ne-a pasat,eram bucurosi sa calatorim, sa vedem peisajul minunat, apa limpede curgand cu vitez peste pietrele colorate, padurea verde, iarba si florile salbatice, pasarile si izvorul cu apa buna de baut.Am racit pentru ca m-am udat la picioare in apa rece ca gheata .Cate injectii am facut  si ce dureroase erau!

Era minunat atunci, mi-am dorit sa mai merg pe acolo, insa n-am reusit.Oricum, locul nu mai e la fel.Am auzit ca s-au construit multe cabanute si casute, iar calea ferata a ramas fara sine.Furnalul vechi de acolo a fost lasat de izbeliste si mai multe sunt in acest articol.Bine ca l-am gasit.Am cautat mai multe informatii, dar nu prea am gasit.Si totusi am gasit ceva.Niste poze pe un forum.

Din blogosfera.

Caius.Ioan Usca – Ultimul Mitropolit – 13 Ioan Sorin Usca,Comentarii la Facerea – 8,   Theodora.Elena Udrea a gasit vinovatii, Dispecer Blogosferă.A fost odată în România…(7), Sibilla.Nu mai e mult,BasesculeTavi…SOUTH STREAM VA FI REALIZAT IN ORICE CAZ!Elisa.Perete coloratDaurel.Diagrama fier-carbon, Gina.mi se face dor

9 Responses to Salvati mocanita Hunedoara-Govajdie!

  1. Pingback: Elefănţica Teo vrea deputăţie…ultimul episod « Dispecer Blogosferă

  2. Pingback: Prieteni de-o viaţă « Elisa-gradina mea de vis

  3. Pingback: Comentarii la Facerea – 9 « Ioan Sorin Usca

  4. Pingback: Ioan Usca – Ultimul Mitropolit – 14 « Caius

  5. octavpelin says:

    Gabi,am mers cu deci mai merge trebuie salvata aceasta mocanita,ce fain era,o zi minunata 🙂
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

  6. daurel says:

    Turismul…Nu stiu daca numai guvernantii sunt vinovati…Daca gospodarii ar fi Gospodari, altfel ar arata satele si orasele; indiferent de guvern…

  7. Pingback: A facut Piedone joc dublu? « Hai ca se poate!

  8. Tavi, de foarte multi ani nu mai e mocanita si slabe sperante sa se refaca calea ferata pentru mocanita.Poate in alta epoca…

  9. Si guvernele au vina lor pentru ca s-a ajuns la situatii ca cea despre care e vorba.Cat timp exista combinatul cu furnalele lui, mocanita era de folos.Si funicularul.
    Oamenii au furat sinele de cale ferata ca sa le vanda la fier vechi.Foarte multe firme de colectare a fierului vechi existau intro perioada (poate mai sunt) ai caror patroni s-au imbogatit peste noapte.

Lasă un comentariu