Program care detecteaza gradul de depresie al bloggerilor

Cercetatorii au dezvoltat un program care poate detecta depresia in textele online, inclusiv in bloguri.

Programul, capabil sa identifice starea psihica a celui care scrie, a fost creat de cercetatorii de la Universitatea israeliana Ben-Gurion, potrivit eurekalert.org.

Dupa o analiza a peste 300.000 de bloguri in engleza, software-ul a identificat cei mai depresivi, dar si cei mai putin deprimati bloggeri. O echipa de patru psihologi a interpretat rezultatele, si a concluzionat ca gradul de corectitudine al programului este de 78%.

„Programul a fost creat pentru a descoperi continutul depresiv ascuns in exprimari ce nu contin termeni evidenti, precum depresie sau sinucidere. Este o expresia e inteligentei web, asacum un psiholog stie sa detecteze starile emotionale prin intuitie”, a declarat coordonatorul proiectului, profesorul Yair Neuman.

Desi a fost creat in scopuri academice, programul ar putea contribui la prevenirea sinuciderilor.

ziare.com

8 Responses to Program care detecteaza gradul de depresie al bloggerilor

  1. Pingback: Subventii la intretinere doar pentru saraci « Hai ca se poate!

  2. CELLA says:

    offf, „oamenii ăştia de ştiinţe” şi studiile lor care mai de care
    câteodată mă lasă chiar mută cu ce le trece prin „studiu” şi, crede-mă, e cam greu să mă amuţească pe mine careva 😀

  3. octavpelin says:

    Gabi,ieri s-a sinucis o femeie in Brasov ,o pensionara care s-a aruncat de la etj.9..ca sa nu fie o povara pentru copii si nepoti…aceasta-i Romania Reala si NU ….depresiile unor bloggeri care dau copy/paste si gata….:(
    p.s.ai o dedicatie muzicala.

  4. Pingback: Protest maine la Cotroceni « Hai ca se poate!

  5. Pingback: Conu Nimeni faţă cu reacţiunea… « Dispecer Blogosferă

  6. daurel says:

    Bine ca stiu…Ii voi deruta, daca ma vor monitoriza…Voi copia texte vesele…

  7. CELLA, eu cred ca nici nu e nevoie de astfel de programe.Se vede si fara program cat de depresiv e bloggerul.Sau ma insel?
    Poate ca ar ajuta daca depresivul ar fi determinat sa mearga la psiholog sau psihiatru.

  8. Mie nu trebuie sa-mi spuna fiindca stiu.
    Am fost in perioada cand am ramas somera.rau de tot am fost.Pana intro zi.
    Eu cred ca cel mai bine ar fi ca cei care au probleme cu depresia sa ceara ajutor.

Lasă un comentariu