18 decembrie 1989,Timisoara.Incinerarea mortilor.

romanian-revolution-078-760x4761

mariusmioc said, on decembrie 18th, 2008 at 11:37 pm

TVR în decembrie 1989: http://mariusmioc.wordpress.com/tvr-in-decembrie-1989/

Revoluţia din Timişoara în înregistrări audio-video: http://mariusmioc.wordpress.com/revolutia-din-timisoara-in-inregistrari-audio-video/

Alex said, on decembrie 18th, 2008 at 6:27 pm

Acum 19 ani, romanii curajosi primeau bate pe spate si gloante in piept pentru ca noi sa avem libertatea de a (nu) ne aminti asta si a (nu) le arata respectul ce il merita.
49 de bucuresteni au fost omorati pe 21-22 decembrie 1989 pentru ca noi sa avem lucruri “de baza”: libertate, democratie, presa libera, bunastare.
Daca TU iti amintesti asta, arata-le respectul cuvenit – DUMINICA, 21 DECEMBRIE, ORA 17:00, LA UNIVERSITATE http://www.eroiinumor.ro

Pentru a nu ramane urme ale crimelor,trupurile neinsufletite au fost incinerate,iar cenusa lor a fost aruncata intro gura de canal.Familiile celor diparuti atunci nu au unde sa puna o lumanare sau o floare in amintirea lor.Sa nu-i uitam pe cei care au murit in acele zile ca noi sa fim…liberi.
Colonelul Ilie Gurschi, fost ofiter superior în unitatea militara de la Caracal, îsi aminteste: „S-a luat legatura cu niste oficiali din cazarma de pe Lipovei (Divizia de Aparare Antiaeriana) si de la Brigada de Graniceri. Nici nu ne gândeam ca pe strazi se afla populatia Timisoarei. Am aflat ca familiile ofiterilor sunt protejate în cazarmi. Asta m-a intrigat. Cum adica, vecinii se poarta urât cu familiile ofiterilor? Înca nu eram lamurit cu ce se întâmpla. Cu absolut nimic. Si noi eram hotarâti sa ne îndeplinim misiunea primita: Cine încalca legea, cine ataca, sa moara. Am ajuns în fata Consiliului Judetean. Am lasat trupa în camioane si am coborât sa vad despre ce este vorba. Când am vazut coloana aia imensa, pasnica… Stateau cu brancardele legate de brate, lipiti unii de altii. Le-am vorbit: «Stimati cetateni, vad ca realitatea e alta. Sunteti organizati. Fiti disciplinati. Veti reusi. Dati-mi 15 minute sa ma retrag». Au început sa strige. Vai de capul meu, am simtit ca mi se înmoaie genunchii. A fost pentru prima oara în viata mea când am simtit asta. Eram singur în fata lor! A iesit unul dintre ei si a tras o linie cu steagul pe asfalt. Au zis ca ei nu vor trece peste aceasta linie pâna ne retragem noi… Dupa acest dialog, am îmbarcat trupa în camioane si ne-am retras”.
Pentru înlaturarea urmelor genocidului comis la Timisoara, în seara de 18 decembrie 1989, Nuta Constantin i-a convocat pe Mihalea Velicu, Macri Emil, Teodorescu Filip, Sima Traian, Ghircoias Nicolae, Deheleanu Ion si Corpodeanu Ion, carora le-a transmis ordinul de a fi ridicate cadavrele de la Morga Spitalului Judetean din Timisoara si de a le transporta la Bucuresti.
Între orele 1.30 si 4.15, cei sase ofiteri desemnati de Corpodeanu Ion au încarcat în autovehicul 40 de cadavre indicate de Ghircoias Nicolae, care întocmise anterior situatia mortilor. În cursul noptii de 19 spre 20 decembrie 1989, cât si a doua zi, cele 40 de cadavre au fost incinerate în crematoriul “Cenusa”, iar cenusa a fost încarcata în patru tomberoane si apoi aruncata într-o gura de canal de pe raza comunei Popesti Leordeni. În 21 decembrie 1989,  fisele preluate de la Spitalul Judetean, plicurile cu impresiuni digitale si notitele cu datele despre cadavrele din Morga au fost arse la crematoriul Militiei Timis.

Sursa.

A început revoluţia la Timişoara

One Response to 18 decembrie 1989,Timisoara.Incinerarea mortilor.

  1. Pingback: A început revoluţia la Timişoara « Supravietuitor’s Blog

Lasă un comentariu